Volg ons op sociale media

Inventarisatie van uw recht op regresrecht

Geplaatst op 27 augustus 2009 om 09:24

Niet alleen de consument heeft recht op zekerheden, u als retailer hebt dat natuurlijk ook. Het zogenaamde regresrecht is daarvan een belangrijk voorbeeld. Wanneer bijvoorbeeld een notebook na de garantieperiode een mankement vertoont dat niet had mogen voorkomen, zal de consument bij u aankloppen voor reparatie. Want als verkoper bent u degene die in eerste instantie aansprakelijk is. Daar staat tegenover dat u volgens het regresrecht de reparatiekosten weer kunt verhalen bij uw leverancier of de fabrikant. Tijdens een gesprek met een aantal grotere bedrijven die lid zijn van ICTWaarborg hebben we onlangs geïnventariseerd welke leveranciers /fabrikanten op de hoogte zijn van het regresrecht en daar ook naar handelen. Een en ander heeft er toe geleid dat we dit onderwerp inmiddels met verschillende van dergelijke partijen hebben besproken. Ons voornemen is een inventarisatie te maken van de wijze waarop leveranciers/fabrikanten omgaan met het regresrecht en dit overzicht weer te geven op onze website. Op die manier weet u wat u kunt verwachten en met wie het best op een redelijke wijze zaken kan worden gedaan als zich een schadegeval buiten de garantietermijn voordoet.

Meer nieuws & blogs, augustus 2009

Onze evenementen

Als speler in de ICT-branche wilt u natuurlijk ook een rol spelen en in contact komen met andere belangrijke bedrijven in de sector. Daarom organiseert ICTWaarborg regelmatig leuke en leerzame events.

Post- en vestigingsadres

Tasveld 1A
3417 XS Montfoort

Telefoon en e-mail

088 - 77 300 73