Volg ons op sociale media

Stille introductie Windows 7

Geplaatst op 24 oktober 2009 om 21:28

Zelden zal Microsoft een product met zo weinig bombarie op de markt zetten als nu met Windows 7. Het besturingssysteem voor pc's ligt vanaf 22 oktober in de winkels, maar op radio, televisie en in kranten adverteert het softwareconcern er in Nederland de komende maanden niet zelf mee.

Microsoft gebruikt de Nederlandse markt als proeftuin voor 'social marketing', ofwel door actief in de samenleving deel te nemen aan discussies over de software. Kanalen als Twitter en Facebook worden daarvoor gebruikt, maar het bedrijf zoekt naar eigen zeggen ook de mensen op.

Het Groningse dorp Zevenhuizen is door Microsoft uitgekozen voor een introductiestunt van Windows 7. In het dorp werden 777 gratis versies van Windows 7 uitgedeeld aan de bewoners. De gelukkigen kregen Windows 7 ook eerder. Op 17 oktober gingen tijdens een feestje de eerste bewoners over op Windows 7.

Op de website Digitaal dorp 7Huizen staat deze actie als volgt aangekondigd: "Eerlijk is eerlijk, wie heeft nu meer recht op het eerste gebruik van het nieuwe Windows 7 dan de bewoners van Zevenhuizen? Daarom krijg je Windows 7 nu gratis van ons en kun je het zelf proberen en ervaren. Zonder problemen of verstand van techniek. Want we helpen je als je dat wilt ook met de installatie op je PC. Eventueel bij je thuis op een afgesproken dag en tijd. En deze actie is in Nederland alleen en exclusief voor Zevenhuizen!"

Meer nieuws & blogs, oktober 2009

Onze evenementen

Als speler in de ICT-branche wilt u natuurlijk ook een rol spelen en in contact komen met andere belangrijke bedrijven in de sector. Daarom organiseert ICTWaarborg regelmatig leuke en leerzame events.

Post- en vestigingsadres

Tasveld 1A
3417 XS Montfoort

Telefoon en e-mail

088 - 77 300 73