Volg ons op sociale media

Verplicht leveren bij foutieve prijs?

Geplaatst op 28 juli 2010 om 08:13

Het komt nog wel eens voor dat artikelen (vooral op een website) door een fout lager zijn geprijsd dan de bedoeling was. Ben je dan als verkoper verplicht het artikel ook voor die prijs te leveren? Dat hoeft niet per se.

Als stelregel kan worden aangehouden dat dit niet hoeft wanneer er overduidelijk sprake is van een fout. Dat heeft de uitspraak van het gerechtshof in 's-Hertogenbosch nog eens duidelijk gemaakt toen een groep consumenten in 2006 van het postorderbedrijf Otto verlangden dat dit een lcd-televisie zou leveren voor de geadverteerde prijs van € 99,-.
Otto kon aantonen dat het hier om een duidelijke fout ging, die door een technisch falen op de website was verschenen. De vermelde prijs was vele malen minder dan de inkoopprijs en dus ook ver onder de prijs van € 1199,- waarvoor Otto het toestel had willen aanbieden.

Hoe een en ander in de praktijk uitpakt leest u in het Juridisch Loket van ons kenniscentrum.

Meer nieuws & blogs, juli 2010

Onze evenementen

Als speler in de ICT-branche wilt u natuurlijk ook een rol spelen en in contact komen met andere belangrijke bedrijven in de sector. Daarom organiseert ICTWaarborg regelmatig leuke en leerzame events.

Post- en vestigingsadres

Tasveld 1A
3417 XS Montfoort

Telefoon en e-mail

088 - 77 300 73