Volg ons op sociale media

Nederlander kan redelijk overweg met klantenservice

Geplaatst op 2 mei 2011 om 13:39

Medewerkers van de klantenservice krijgen moeten regelmatig boze mensen te woord staan, maar hoewel meer dan de helft (57 procent) van de Nederlandse klanten daarbij wel eens is uitgevaren tegen een medewerker, gedragen we ons internationaal gezien best netjes.
Dat blijkt volgens nu.nl uit het jaarlijkse onderzoek van creditcardmaatschappij American Express onder ruim tienduizend mensen in tien landen over het fenomeen klantenservice. In Mexico is 86 procent wel eens tekeer gegaan tegen een medewerker, in Frankrijk geldt dat voor driekwart van de mensen.
Van de mensen die hun geduld verloren, hingen twee op de vijf de hoorn op de haak, een op de drie wilde een superieur spreken en een op de vijf hield het op een dreigement dat ze naar de concurrent zouden gaan. Schelden of de winkel uitstormen doet de Nederlandse consument niet snel.
Meer mensen dan vorig jaar zijn volgens het onderzoek bereid meer geld uit te geven bij een onderneming waarvan ze vinden dat ze een uitstekende service krijgen. Bijna zeven op de tien mensen geeft aan dat ze dit daadwerkelijk hebben gedaan.

Meer nieuws & blogs, mei 2011

Onze evenementen

Als speler in de ICT-branche wilt u natuurlijk ook een rol spelen en in contact komen met andere belangrijke bedrijven in de sector. Daarom organiseert ICTWaarborg regelmatig leuke en leerzame events.

Post- en vestigingsadres

Tasveld 1A
3417 XS Montfoort

Telefoon en e-mail

088 - 77 300 73