Volg ons op sociale media

Is Marketing Automation het middel tegen het onnodig lead verbranden? 

Geplaatst op 2 maart 2017 om 08:40

Kent u dit: iemand heeft uw website bezocht en een white paper gedownload. Hij is geïnteresseerd! Uw verkoper belt hem, maar helaas, de man wil niets van hem weten. Waarom niet? Hij had toch interesse? Wat maakt dat de ene lead snel converteert tot klant, terwijl de andere afhaakt zodra u contact zoekt? Het heeft alles te maken met de kwaliteit van uw leads.
 
Laten we eerst even teruggaan naar het begin: AIDA. Dit marketingbegrip werd begin 20e eeuw voor het eerst geïntroduceerd, maar anno 2017 is het nog steeds actueel.

De letters staan voor Attention, Interest, Desire en Action. Oftewel: uw product trekt de aandacht van een potentiële klant (Attention). Hij raakt geïnteresseerd (Interest), besluit dat hij het wil kopen (Desire) en gaat over tot de aanschaf (Action). Dit zijn kortgezegd de fases van de Customer Journey, waar de afgelopen jaren zoveel over is geschreven. Bij Webstijl noemen we het “Van Zoeker tot Klant”.

Verder lezen?

ICTWaarborg-deelnemers lezen dit volledige artikel van ICTWaarborg-partner Webstijl binnen de reeks "Van Zoeker tot Klant" in het Kenniscentrum. Hier delen wij kennis via interessante achtergrondartikelen met onze deelnemers. Wilt u ook van deze en meer voordelen profiteren? Lees dan hier meer over het ICTWaarborg-deelnemerschap.

Meer nieuws & blogs, maart 2017

Onze evenementen

Als speler in de ICT-branche wilt u natuurlijk ook een rol spelen en in contact komen met andere belangrijke bedrijven in de sector. Daarom organiseert ICTWaarborg regelmatig leuke en leerzame events.

Post- en vestigingsadres

Tasveld 1A
3417 XS Montfoort

Telefoon en e-mail

088 - 77 300 73